Vanuit onze achtergrond als gerenommeerd marktonderzoeksbureau is een deel van de organisatie ingericht als denktank. Onze mensen, vaak met decennia aan ervaring binnen diverse vakgebieden, analyseren marktontwikkelingen uit het verleden en de actualiteit. We bedenken duurzame en werkbare oplossingen voor achterhaalde, vaak statische processen op zowel micro,- als op macroniveau. Goede verstandhoudingen en samenwerkingen met diverse Nederlandse universiteiten, sociaal-maatschappelijke belangenorganisaties alsook ‘de man op de vloer’ bieden waardevolle inzichten. Maar die zijn alleen bruikbaar als je weet wat je er mee moet doen!
En daar ligt de kern van de organisatie. De vraag binnen Avacon is zelden:”Waarom werkt dit zo?”, want dat is meestal vrij helder. Een veelgehoorde opmerking is juist:”Waarom werkt dit nog niet zo!”, en daar wordt op geacteerd. Momenteel hebben wij ondernemingen in de markt gezet/in ontwikkeling in de geest van die gedachte. En met succes. Ons innovatieve arbeidsmarktplatform Yobs! kent inmiddels grote tractie in alle lagen van de bevolking, en soortgelijke initiatieven voor bijvoorbeeld de energiesector en het onderwijs worden momenteel zorgvuldig voorbereid voor lancering.